24 Augusti

Denna veckan har man ju då börjat skolan(Ons). Jag vill redan att den är slut!! Känner redan nu att jag inte orkar alltså ;P men det är ju bara 1 år kvar .. ett låångt år kvar ;P Men schemat är väl inte så farligt, jag är bara mest irriterad över mina induviduella val, att det alltid ska vara något! Har ju då ett ämne den här terminen, men vårterminen har jag 3 ämnen! Det blir mkt plugg i vår känner jag ;/ men ska väl gå till SYV o kolla om det är något folk som har bytt o så så jag kan få ett ämne till den här terminen ist för 3 nästa termin. Man kan ju alltid hoppas.

I torsdags var hela Estet till Ryvenäs,Överum där 1orna gjort mat till oss. Dagen var rätt seg, det var inte alls mkt aktiviteter som lärarna sagt, ist gick man runt i flera timmar utan att göra någonting alls. Till kl 22 skulle man vara där också! Det är liiite för länge alltså, men eftersom jag skulle hem till Källvik så fick brorsan hämta mig :) Så jag kom hem lite tidigare. Men usch vad trött man var + att man skulle gå upp kl 6 nästa morgon eftersom enda bussen jag kan åka för att komma i tid till skolan går kl 7.20, suck .... men det som är skönt är ju att man slutar kl 13 på fredagar ;P

Jag gick då upp ur sängen för 1 timme sedan, har bara dragit på mig lite kläder och bara sitter. Idag känner jag att jag bara ska sitta hemma och göra ingenting :)
Igår var jag med Mor och mormor till Linnäs,Misterhult(ca 10 km från Oskarshamn), där skulle vi göra iordning min mors fasters lägenhet. Mor sa att vi skulle ställa in alla saker som var kvar i ett rum så skulle Anna-Lisa åka dit och kolla vad hon ville ha kvar, hon har då alltså flyttat till ett ålderdomshem så att hon slipper bo ensam så hon får typ hjälp dygnet runt(stackars människor säger jag) så när vi kom till Linnäs blev jag förvånad över hur mkt som fanns kvar! Såg inte ut som nåhon hade flyttat alls :S men det blev bara att börja plocka. Moster Ann och mors kusin Gunilla med man var där också och hjälpte till. Kl 18.40 var vi till slut klara ;P vi fick med oss lite porslin hem också mm. Sedan åkte vi förbi till huset där Mor föddes :) Ett riktigt vackert hus! Sedan tog vi en sväng till morbror Peder och Ingela :) och där har ju då jag inte varit på flera år så det var en syn. Dom har byggt om en massa så det var riktigt fint inut ;P Vi kom inte iväg därifrån förens kl 20 så vi hann tyvärr inte kicka in hos Hanna och Johan och deras barn Elliot, Elis och Elsa, så det får bli någon annan gång, nån gång då en viss person har körkort (A) ;)
Sedan var det bara att köra hemåt, det tog ca 1 h 20 min. Vi släppte av mormor hemma hos Holger som lagat middag till henne och begav oss hemåt. Väl hemma bestämmde vi, mor och jag, oss för att låta sakerna ligga kvar i bilen till idag och gick in och lade oss vid TVn med far. Men det varade inte länge, både mor och jag slocknade efter ett tag så kl 5 vaknade jag på soffan och gick upp och lade mig istället ;P lite skönare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0