17 November - 17.15

Då var jag åter hemma igen ;P I lördags åkte jag med Johan och hans föräldrar till Stocholm, åkte med Viking Line till Finland och hem igen. Resan var jätte kul förutom att Johan och jag blev ganska sjuka ;P Jag har varit lite små förskyld sedan i Onsdags och det sitter fortfarande i, har ont i öronen och skit, Johan började hosta och en massa annat igår som mest.

I Finland fick vi en rundtur, ganska intressant faktiskt. Det jag tyckte var jätte intressant var en kyrka som var byggd inuti ett berg ;P jätte fint var det.

Efter det tog vi oss en runda på stan i ca 2 timmar, men mådde ju inte så super duper bra, så inga inköp blev det förutom ett, Johan och jag köpte oss varsitt handgjort halsband som minne ;P
Det som var lite tråkigt också var att det började regna efter rundturen, typiskt alltså ;P

Maten på båten var jätte god! Vi hade beställt bord på en Buffé resturang alla dagarna, så det var förrätt, varmrätt, efterrätt och en massa annat man kunde äta :) så det var ju bara att äta hur mkt man ville ;) Mätt blev man iaf!

Här kommer lite bilder


Vi åkte ca kl 9.00 på Lördag morgonen med bil till Norrköping. Där tog vi oss lite att äta och 12.40 gick bussen till Stockholm. Vi stannade sedan till i Nyköping där man fick sträcka på benen :)






Framme i Stockholm var vi i full gång att komma på båten så blev inget foto på båten då ;P Men när jag såg den kom det ut ett riktigt "WOW" xD Dom bara skrattade åt mig. haha
Så det kommer nu lite bilder när vi kommit ombord, Johans och min hytt och Stockholms skärgård i mörker.
Jag måste säga att jag har aldrig tyckt att Stockholm har varit vackrare. Bilden är ju självklart inte lika bra som ögonblicket!












Nu kommer bilder från Rundturen i Finland, vissa bilder har jag tagit när jag sitter i bussen, om ni undrar varför bilden ser så konsig ut ;P








Bergskyrkan ;P












Den här statyn var lite intressant, ingen vet vad den föreställer! Det är inga vanliga rör, många säger att det föreställer en skog, vad tror du? Johan och hans föräldrar på bilden + en massa andra turister ;P






Stan på egna ben, Johan och jag orkade inte gå runt i regnet så vi tog oss en fika på Roberts Café.




Runt 13.45 begav vi oss tillbaka till Båten, och då tog jag en bild på henne! ;P




Och så idag (måndag) steg vi iland kl 9.30. Tog lite bilder påvägen ut och medans vi väntade på att få komma ut.








Då var det bara att stiga på bussen som tar oss till Norrköping, tog ca 2h.
Där tog vi sedan bilen och stannade till i Tindered för att äta. Sedan var det inte långt kvar tills man var hemma ;P Kändes riktigt skönt att vara hemma igen, när man inte är så pigg vill man heldre vara hemma, så känner iaf jag.
Så ända sedan jag kom hem, ca kl 14.30 har jag suttit med sis och kollat på film och nördat framför TVn ;P
Klockan är nu 17.00 och vi väntar på gäster, Far fyller nämligen år idag! Grattis!! Så jag ska väl gå och byta om innan dom kommer, vill inte sitta och vara trevlig i mjukiskläder, ser så slappt ut ;)

Vi ses!
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0